Momentos Breogán (I)

Atopámonos en datas convulsas para o C.B. Breogán S.A.D. tralo anuncio da máxima accionista e propietaria, a Excma. Deputación Provincial de Lugo, de abandonar o acionariado da entidade nuns termos aínda por concretar; nova que causou gran inquedanza entre a masa social breoganista.

Sempre é interesante lembrar momentos da historia dun clube, e máis ainda en datas de incertidume e inestabilidade como é o caso. E para iso, acudimios a un formato diferente ao habitual, que consiste en coñecer cales foron os mellores recordos e anécdotas de diferentes persoas que viviron e viven ao Breogán de cerca.

Nesta primeira edición de “Momentos Breogán”, contamos coa aportación de 6 persoas que dende diferentes ámbitos e perspectivas, nos queren dar a coñecer os seus recordos breoganistas:

Tito Díaz

tito díazSe falamos de recordos, Tito Díaz é voz indispensábel e referente na historia breoganista: “no Breogán fixen de todo, son seareiro e accionista, ademais de haber sido xogador, adestrador, xerente…”, comenta Tito, o cal quere compartir connosco un par de curiosas anécdotas do seu pasado como xogador: “os meus mellores recordos son dun día no que paseaba pola rúa e un neno duns oito ou dez anos quedáballe decindo a o seu pai…papá, ese que va ahí es Tito Díaz…con unha cara que era para vela. Outro día no que estaba esperando por un amigo no meu coche a porta dun colexio de Lugo lendo o xornal, de repente levantei a cabeza e tiña varios nenos mirando asombrados para mín, coma si fose unha visión… Esos días dinme conta do importante que era todo o que estábamos a facer…” E é que Tito Díaz foi protagonista e testemuña de momentos inesquecíbeis ao longo da historia do Breogán: “ascensos dende a terceira división ata ACB, xogar co Breogán en Europa, participar nunha fase final da Copa do Rei e un descenso tamén entre tanto logro, peaxe lóxico a pagar por un clube pequeno xogando en ligas de grandes”, lembra Tito.

Paco Rivera Cela

Temos a ocasión de falar cun dos periodistas de prestixio da cidade amurallada. Paco Rivera é un fiel seguidor do Breogán dende os seus inicios. Locutor de radio durante moitos anos, tivo a sorte de retransmitir moitos partidos do clube ao longo da súa historia, porque aínda que vos pareza estraño vendo o que sucede na actualidade, antigamente retransmitíanse os partidos do Breogán, incluso cando o clube militaba en Terceira División: “jugaba el Breogán en tercera división y frente al Orense en una cancha arcaica, al aire libre y con tableros de madera, situada frente a las casetas del viejo campo del Couto”, conta Paco Rivera, o cal se encargaría de transmitir en directo o encontro: “en Radio Popular habíamos empezado a transmitir los partidos del equipo lucense, haciéndolo durante muchos años más cuando nadie lo hacía”. E como xa daquela non caíamos ben a todo o mundo, pasaban certas cousas: “en un momento dado la conexión se interrumpió, algún amigo había cortado con unos alicates la línea microfónica y el resto del encuentro se dio por teléfono desde una casa cercana al campo y desde la que se veía la cancha”. Sen dúbida, un exemplo máis do que significaba Breogán.

Jaime Castiñeira

jaime castiñeiraO concelleiro popular Jaime Castiñeira é un fiel afecionado ao conxunto lucense dende os seus inicios. Para Jaime “os partidos no antigo pabellón con Alfredo Pérez e o paseo en burro ao redor da muralla da peña Boinas e Zocas tras un ascenso a ACB” son para el uns recordos imborrables según nos conta. A hora de analizar xogadores que vestiron a camisola celeste, non dubida en afirmar que “ver xogar a Perasovic ou Charlie Bell no Pazo, é inesquecíbel”.

José Amador

amadorNo apartado de antigos xogadores, tamén contactamos con José Amador, un xogador que forma parte da historia recente do clube e que sempre é lembrado polos seareiros con moito cariño, estima mutua, xa que non dubida en afirmar ter un bo recordo de Lugo: “me alegra mucho saber del Breo, ha sido un equipo especial para mi, desde la afición, el club, el equipo y la ciudad”. José Amador vestiu a celeste na tempada 2010/11, e como non podía ser doutra forma, lembra un momento en especial: “los partidos en casa del playoff contra León es mi mejor recuerdo, cada canasta se vivía al máximo y jamás había sentido una afición así de entregada al equipo; me sentí muy feliz y en esos partidos éramos 6 contra 5, nunca lo olvidaré”.

Álvaro Meilán

álvaro meilánUn dos periodistas que segue a actualidade do deporte lucense de cerca é Álvaro Meilán, reporteiro de Telelugo. Mantennos informados da actualidade do Breogán día a día, e como bo afecionado ó clube dende neno, tamén ten un recordo que quere compartir con todos nós: “Mi primer gran recuerdo del Breogán data de un play off de descenso contra el Valvi Girona a mediados de los noventa. Creo recordar que yo tenía sobre diez años, pero ver tanta gente animando desde las gradas me impactó. Recuerdo que pensara, ¿qué hace aquí tanta gente? Pues con el paso de los años mi pregunta encontró su respuesta: animar al Breogán.

Suso Lázare

Suso LázarePara rematar esta primeira edición de “Momentos Breogán”, contamos coa aportación de Suso Lázare, para o cal a familia e Breogán van unidos da man:

“Cuando  recibí la invitación de SomosBreogán para participar, les dije que sí y encantado les pregunté qué tema preferían. Me contestaron que era libre, que podía ser un momento, una anécdota o algo genérico. Llevaba unos días dándole vueltas  y me resultaba mucho más difícil de lo que pensaba, qué momento o qué anécdota escogería. Había cientos.

Por cuál me decidiría, por los Jimys (Allen o Wright), por Greg Foster (aquel rookie que nos ayudó a salvarnos de un descenso y luego acabó en la NBA, por Oximesa, por los autobuses a Coruña y la manifestación, por el Municipal, por la llegada al Pazo, por Riley, por Orange, por Singleton, por los derbys contra Ferrol, por el subidón cuando me enteré de lo de Perasovic, por los descensos, por los ascensos, por aquella canasta de Bonner, por el partidazo de Sanmartin contra el Barcelona, por Charlie Bell, por Cáceres, por… y no sabía por qué decidirme, cuando corriendo por el Rato, se encendió la luz.

Y es que todos eran lo mismo. Todos son Breogán. No los hay ni más ni menos importantes, son experiencias y recuerdos unidos a una realidad: a mi vida y a la de mi familia. Mientras esto pasaba conocí a mi mujer. Qué alegría me llevé al enterarme de que ella también era socia, y se ponía en un asiento alto del Municipal. Yo prefería fondo detrás de canasta porque teníamos a los jugadores y a los  árbitros a un metro. Y todo lo anterior empezó a formar parte de nuestras vidas, y de la de mis hijos. A Ignacio que con apenas tres meses y en mis brazos se le vio en toda España gracias a la retransmisión de un partido inaugural de temporada contra Barcelona. Tuvo suerte y como era un bebé no se acuerda del descenso ni se dio cuenta que estuvimos unos años en una liga que no nos correspondía, pero recuerda el ascenso del 2000 (con Kenny Green) .En este año nació Marta y al contrario de Nacho    ella no se acuerda muy bien de de la ACB pero sí del descenso del 2006, y los dos saben lo que ha pasado estos últimos años”.

Finalmente, Suso déixanos unas palabras para a esperanza, nestos tempos tan difíciles que parece atravesar o noso clube:

“Y como sé que mi caso no es el único sino que en Lugo hay cientos de familias con sentimientos semejantes, por Marta y por todos los jóvenes que no saben lo que es vivir un ascenso, TODOS (directiva, empleados, jugadores, afición, foros, prensa…) tenemos que aunar esfuerzos y empujar para que esto ocurra, con lo poco que nos puede separar pero con lo mucho que nos une, TODOS aportando ideas y conceptos, y respetándonos sin ser mejores unos que otros, TODOS empujando, y así creo que lo conseguiremos y más pronto que tarde estaremos donde nos corresponde. FORZABREO”

#BreoganismoEnLoita

Posted on 12 Xuño 2013, in Outros, Xeral. Bookmark the permalink. 2 Comentarios.

  1. Da gusto recordar tantos momentos, moitos non os vivín pero forman parte de min ao lervos.

  2. Me ha gustado mucho este artículo, pero al leer los comentarios de Suso, me doy cuenta de que tengo los mismos recuerdos (siendo un enano, mi padre ya me llevaba al Breo, pero de esto no tengo recuerdos). Me acuerdo mucho de los Jimy’s. Recuerdo a todo el pabellón en pie, entre ellos yo, aplaudiendo al lesionado Jimy Allen (que bajón al enterarnos de su hernia discal). Los saltos estratosfericos de Jimy Wright durante la rueda de calentamiento. Los derbis contra OAR, me viene a la mente aquel partido que se quedaron en pista solamente Sam Pellon, Liru y Andrés Jimenez, y por supuesto se ganó el partido. Recuerdo a la Peña Boinas e Zocas (entre ellos al bueno de Tolon, D.E.P), lo que más deseaba en el mundo era poder pertenecer a ella y participar del buen ambiente que transmitian. Recuerdo los viajes en autobus (malditas sanciones). Recuerdo lo importante que era poder ser el primero en la puerta de entrada en el antiguo pabellón, me bajaba con mi amigo Pol a las 4 de la tarde, para ser los primeros, y cuando abrian la puerta corriamos para coger los sitios de debajo de la canasta (en las tipicas sillas de madera). Son tantos recuerdos, que no quiero continuar porque estaría toda la tarde escribiendo y creo que no es plan.
    Un saludo a todos.

Deixar unha resposta

Baloncesto con P, de Palencia claro

todo por Palencia Baloncesto

@KIAenZona

Información sobre o Club Baloncesto Breogán S.A.D.

Blogoncesto

Información sobre o Club Baloncesto Breogán S.A.D.

ZonaOCB

Información sobre o Club Baloncesto Breogán S.A.D.